Cada migrant que pretén botar els pasos fronterers de Ceuta i Melilla ha de pagar 200 dirhams marroquins, uns 18 euros, a les màfies que operen a la zona. Així ho recull un informe confidencial de la GuàrdiaCivil, al qual ha tingut accés el diari “EL PAÍS“.
El text detalla la manera d’actuar d’aquests grups assentats a prop de la frontera. Els caps encarregats de les màfies decideixen el dia, l’hora i el lloc per intentar l’assalt. Tan sols hi poden participar els que han fet efectiu el pagament. Una vegada iniciada l’acció, els migrants són proveïts de pedres, pals, excrements, àcid i calç viva amb què atacar els agents fronterers.
Uns atacs que ha denunciat el president de Ceuta. Exigeix a les autoritats una resposta contundent davant la violència extrema que empren els assaltants. Durant el darrer salt a la tanca, set guàrdies civils van resultar ferits i 116 immigrants subsaharians van aconseguir arribar a territori espanyol.
Amb el darrer assalt, són ja 1.400 les persones que han entrat enguany a Espanya de manera irregular per aquesta via.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos