Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Les explotacions que ho fan superen, de fet, a hores d'ara, aquelles que duen els seus formatges als maduradors
El nombre de finques menorquines que han tret al mercat la seva pròpia marca de formatge artesà ha crescut prop d’un 50% des del 2014. Les explotacions que ho fan superen, de fet, a hores d’ara, aquelles que duen els seus formatges als maduradors. Una estratègia de supervivència per a molts llocs, que ja no poden viure de les remeses de la llet líquida.
Aquí hi són totes. 34 marques de formatge artesà de Menorca. En els últims anys, de fet, no han parat de créixer. Aquí ho veiem. Les 23 del 2014 són avui 34, fins a un 47% més. Només a Ciutadella s’han duplicat en aquest període. Ara per ara, són més les finques que fan la seva pròpia marca de formatge que aquelles que el porten als maduradors. La tendència s’ha invertit de dalt a baix.
Son Sivineta, a Ciutadella, és un dels últims llocs a apuntar-se a la moda. Manuel originari del Perú va arribar a Menorca fa 11 anys, i després de fer feina per a algunes de les principals formatgeries de l’illa, s’ha convertit en mestre formatger. La seva tossuderia va acabar de convèncer l’amo del lloc d’encetar una aventura que pot haver salvat l’explotació del tancament.
Amb 80 hectàrees cultivables, Son Sivineta produeix entre 22 i 25 tones de formatge a l’any. El gruix de la producció es ven a Madrid i Barcelona.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou