Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Pere Sureda ha fet un recull dels seus records d'infantesa i joventut a foravila
A la finca de sa Font, a Maria de la Salut, Pere Sureda va aprendre de jove les tasques pageses i tot el vocabulari que les envoltava. Eines, sistemes de cultiu i tota casta d’estris que va incloure en un treball acadèmic, ja fa anys, i que ara ha completat en un llibre. Aquest mestre ja retirat explica que va reprendre l’interès per escriure durant la pandèmia: es va tornar a asseure davant l’ordinador i va començar el recull de vocabulari.
El resultat d’aquesta feina és el volum titulat “Les messes d’estiu”, en referència al temps de la sega, que era un moment de molta feina al Pla de Mallorca. El llibre inclou també fotografies antigues de la feina al camp i 150 definicions de paraules com “grípia” o “pallissa”, que estan en desús.
La setmana que ve presentarà el llibre a Maria de la Salut i el dia 26 de setembre, a l’espai Sus Cultura de Palma.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes