Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El Consell de Ministres aprovarà demà el nou Règim Especial amb un decret llei i un avantprojecte de llei
Tal com va avançar IB3 Notícies, el Consell de Ministres aprovarà aquest divendres el nou règim especial per a les Balears amb un decret llei que inclou les mesures de transport i el fons d’insularitat. Paral·lelament donarà llum verd a un avantprojecte de llei amb el règim fiscal per a les empreses, que no serà una realitat aquesta legislatura per l’avançament electoral. Precisament aquesta és la reivindicació principal del nou règim especial per compensar els costos de la insularitat, ja que el Govern calcula que suposa un impacte de 270 milions d’euros.
La part que s’aprova mitjançant decret llei inclou el 75 per cent de descompte per a residents. També es reconeix el caràcter de servei públic essencial al transport públic per carretera, fet pel qual rebrà més inversions. Els pressuposts generals de l’Estat dotaran cada any el fons d’insularitat que situarà les Balears a la mitjana de les inversions territorialitzades, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària.
El nou règim especial entrarà en vigor immediatament una vegada se n’aprovi el decret llei. Després haurà de ser convalidat a la Diputació Permanent del Congrés. El Partit Popular adverteix que hi votarà en contra si es tracta d’un document de mínims.
Mutisme, en canvi, per part del Govern. Avui horabaixa la presidenta Armengol ha convocat al Consolat de Mar els agents polítics, econòmics i socials per donar-los els detalls del futur règim especial.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres