Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
El Govern ha obtingut 21,6 milions dels fons Next Generation per les obres i 3 milions més per altres projectes
El metro al Parc Bit de Palma ja té dotació pressupostària i calendari d’execució. El Govern destinarà 21,6 milions d’euros dels fons europeus Next Generation a la construcció de la línia des de la universitat fins al parc tecnològic, un tram d’1,4 quilòmetres.
Es preveu que el projecte es tregui a licitació el febrer de 2022, que les obres comencin la primavera de l’any que ve i que el nou tram sigui una realitat l’abril o el maig de 2023. Els usuaris podran anar en metro des de plaça d’Espanya fins al Parc Bit en 15 minuts i el Govern confia que el 85% dels 3.000 treballadors del parc canvii el cotxe pel transport ferroviari.
La licitació del metro al Parc Bit acumula retards des de la primera vegada que es va anunciar, el 2018. En un principi, s’havia de finançar amb l’impost del turisme sostenible, però això es va desestimar amb la pandèmia, quan aquests fons es van destinar a l’emergència sanitària.
La partida dels fons Next Generation també inclou 3,3 milions per a altres projectes com el nou abaixador de l’hospital comarcal d’Inca, millores a les parades de bus a Mallorca, Menorca i Eivissa i la implantació de sistemes digitals d’informació al transport públic.
El Govern també ha presentat el projecte del tramvia de Palma per ser finançat amb fons Next Generation. Es prioritza el tram 1 del tramvia, de plaça d’Espanya fins a l’aeroport, que té un pressupost de 250 milions d’euros. El pressupost total dels tres trams és de 470 milions d’euros.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida
La majoria d'incidents han estat per risc de despreniments, amb 33 actuacions dels serveis d’Emergència, seguit de la caiguda d’elements urbans, amb un total de 29 incidències
Centenars de persones s'han llençat al carrer per celebrar les rues