Precisament, la gent gran que viu en residències seran els primers a rebre la vacuna contra el coronavirus. També el personal sociosanitari que fa feina en aquests geriàtrics. Segons el pla de vacunació elaborat pel Ministeri de Sanitat, en la primera etapa, entre gener i març, es vacunaran aquests dos col·lectius que esmentam, també els usuaris i el personal de residències per a discapacitats, el personal sanitari amb caràcter general i els grans dependents no institucionalitzats. Són en total 2,5 milions de persones que tenen prioritat d’acord amb els criteris que exposa el ministre Illa.
Els altres grups que ha fixat el comitè tècnic de vacunació i als quals se’ls anirà vacunant de manera esglaonada seguint aquests criteris que detalla el ministre, són 15. Per mencionar-ne alguns, hi figuren la gent de més de 64 anys, els treballadors de sectors essencials, persones de risc, professors, infants, embarassades i, per exemple, col·lectius amb ingressos econòmics baixos. Aquests són alguns, encara que n’hi ha algun més a la llista.
Salvador Illa afirma que hi ha dosis a bastament per a tota la població espanyola i que l’excedent servirà per complir amb els compromisos de solidaritat.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular