Tres persones ferides en un accident de trànsit a Valldemossa
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
Els agricultors confien que les precipitacions ajudaran a millorar l'estat dels aqüífers
Aquest gener ha plogut molt i durant molts dies, i això ja té conseqüències als camps de les illes. Durant el mes passat no s’ha pogut sembrar cereal. En el cas d’Eivissa, fins i tot, en perilla la producció perquè s’ha fet tard per sembrar blat o ordi. Tot i això, els pagesos de l’illa són optimistes i veuen la cara bona de tot això… Confien que aquest hivern passat per aigua ajudarà a sortir de la sequera.
El pagès que no va sembrar el cereal al novembre, ja no hi és a temps. El camp està xop i no eixugarà com a mínim fins a mitjan febrer, així que perilla bona part de la producció, segons el president de la Cooperativa de Sant Antoni, Toni Tur, que diu que “encara hi ha temps” per a la civada, però ja és tard per sembrar blat i ordi.
Però l’aigua és ben rebuda per a la campanya d’hortalisses d’hivern i els cítrics, i sobretot per als conreus d’estiu. Algunes varietats primerenques, com la patata, poden arribar una mica més tard, però confien que el temps permetrà començar-ne la sembra “a finals de febrer o primers de març”, segons Tur.
No hem de perdre de vista que les reserves hídriques d’Eivissa són al mínim i encara som lluny del nivell que marca la tranquil·litat. Per això, Tur recorda que per passar “un estiu tranquil”, els aqüífers haurien d’estar al 60% com a mínim i les últimes xifres, encara de l’any passat, els situaven a un 49% de la seva capacitat. Per això, els agricultors esperen que el nivell pugi ara. Aquestes precipitacions poden ser vitals per deixar enrere la sequera.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
S'hi ha duit a terme un simulacre i s'hi han fet obres de millora, limitades a aquest diumenge
La iniciativa forma part del projecte Descans Digital