Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Dia 1 d'abril, s'internalitzaran els quasi 300 treballadors d'aquest servei
/CAIB
102A partir de dia 1 d’abril entraran en funcionament 58 noves ambulàncies del transport urgent a les Illes. La data coincideix amb la internalització dels quasi 300 treballadors d’aquest servei. Seran les ambulàncies més ben equipades d’Europa i han tingut un cost de sis milions d’euros. A més, incorporen elements de seguretat en casos d’agressions als sanitaris: el personal es podrà amagar dins l’habitacle si una persona els agredeix. Mascaró també ha dit que incorporen aparells de darrera generació d’electromedicina.
Vuit d’aquestes ambulàncies (una de les quals és una de les UVI mòbils) són vehicles tot terreny, que es destinaran principalment a Menorca, a Eivissa i a Formentera per donar una resposta més àgil en la gestió d’alguns incidents que es produeixen a zones d’accés difícil per les condicions naturals del terreny.
Les Illes Balears seran l’única comunitat que disposarà en aquests nous vehicles d’un sistema de tancament d’emergència d’accés fàcil i ràpid per a situacions de risc per al personal.
A partir de l’1 d’abril, el Govern assumirà el servei de transport sanitari terrestre urgent i l’atenció telefònica d’urgències del Servei de Salut per mitjà d’un encàrrec de gestió a l’entitat pública empresarial Gestió Sanitària i Assistencial. Això suposa que el Servei de Salut assumirà la responsabilitat de la coordinació, l’assistència i el transport sanitari en les urgències i les emergències. Cal recordar que, de mitjana, s’atenen unes 300 assistències diàries i uns 93.000 trasllats anuals, considerant la xarxa sanitària pública i la concertada. Les Balears seran una de les poques comunitats autònomes amb un sistema propi —i públic— que permet administrar i controlar tot el procés.
Amb relació al personal, es preveu mantenir els 302 treballadors que presten servei en les empreses adjudicatàries del servei de transport sanitari terrestre urgent: 183 conductors, 75 portalliteres, 27 teleoperadors, 8 ajudants de portalliteres, 4 caps de trànsit, 2 oficials administratius, 2 cap d’àrea i 1 auxiliar administratiu.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703