L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La ministra d'Educació, Isabel Celaá, es reuneix aquest dijous amb les comunitats per a acordar les mesures de seguretat del pròxim curs escolar
/EFE.
97La ministra d’Educació, Isabel Celaá, es reuneix aquest dijous amb les comunitats per acordar les mesures de seguretat del pròxim curs, que serà presencial, amb 20 alumnes màxim per classe i en el qual es faran grups estables fins a quart de Primària perquè els escolars no guardin distància de seguretat.
La desescalada educativa, a partir de la fase 2, ha permès que les autonomies reobrissin els centres per a l’alumnat, especialment per als de final d’etapa, encara que s’ha fet de manera diferent i fins i tot Andalusia va optar per no obrir aquest final de curs.
Celaá i els consellers d’Educació debatran ara les mesures per a la tornada a l’escola a partir del setembre.
Aquestes són les claus que proposen de manera conjunta els ministeris de Sanitat i Educació:
– Des d’Infantil fins a quart curs de Primària inclòs, és a dir, fins als 10 anys, es formaran grups estables d’alumnat (a poder ser 15 nins i màxim 20) que no hauran de guardar la distància de seguretat de 1,5 metres ni portar màscara tret que surtin a una altra part del centre.
– A cinquè i sisè de Primària, a Secundària i a Batxillerat els alumnes hauran de guardar entre ells la separació d’almenys 1,5 metres. La màscara serà obligatòria quan no puguin mantenir aquesta distància, però no quan estiguin asseguts a la taula.
– Els centres prioritzaran la utilització dels espais a l’aire lliure per a les activitats educatives i d’oci, en lloc dels tancats.
– Els alumnes hauran de seguir una higiene de mans freqüent i meticulosa, evitar tocar-se el nas, ulls i boca, i usar mocadors d’un sol ús.
– Cada centre tendrà un Pla d’Inici de Curs i Plans de Contingència i una persona responsable per a tot el relacionat amb la COVID-19.
– Els centres hauran de netejar-se almenys una vegada al dia.
– Ventilació freqüent del centre i mantenir les finestres obertes el major temps possible quan les condicions meteorològiques ho permetin.
– Si una persona comença a desenvolupar símptomes compatibles amb la COVID-19 serà traslladada a un espai d’ús individual, se li col·locarà una màscara, igual que a qui es quedi a la seva cura, i es contactarà amb la família.
– Es dirà al centre de salut o al telèfon de referència de la seva comunitat i, en cas de presentar símptomes de gravetat, al telèfon d’emergències 112.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues