El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
La sentència del 'procés' als líders independentistes catalans, va desencadenar una onada de protestes per tot el territori
Foto: EFE
140Amb bosses de fems, la majoria plenes de papers, han protestat els manifestants, convocats per Pícnic per la República, davant la Delegació de Govern a Barcelona. Així acabava una intensa setmana als carrers catalans, on per segona nit consecutiva no s’han registrat aldarulls importants.
Segons ha explicat aquest dilluns el Conseller d’Interior de la Generalitat, Miquel Buch, “estem davant del segon dia i la segona nit en què no tenim incidents rellevants i que la societat catalana s’ha continuat manifestant, s’ha continuat expressant cívica i pacíficament”.
La sentència del ‘procés’ als líders independentistes catalans, va desencadenar una onada de protestes. Milers de manifestants arreu del territori van ocupar carrers, carreteres, i vies de tren. La primera acció col·lectiva va ser a l’aeroport del Prat, on es produiren les primeres càrregues policials.
Dimarts, 40.000 manifestants segons la Guàrdia Urbana, van protestar de nou pels carrers de Barcelona, i durant la nit s’enregistraren durs enfrontaments entre la policia i els manifestants. Dimecres, milers de ciutadans partiren de cinc punts diferents de Catalunya en les autodenominades Marxes per la Llibertat, amb l’objectiu de confluir a la capital catalana divendres.
Els aldarulls ocorreguts durant la nit, van propiciar que el president de la Generalitat hagués de comparèixer a mitjanit, on condemnà la violència. Dijous, després d’una jornada reivindicativa en un ambient festiu, de nou es varen viure moments de molta tensió entre manifestants i policia, ben entrada la nit.
La imatge de l’endemà, en canvi, va ser la de centenars de milers de persones, que confluiren a la capital coincidint amb la convocatòria de vaga general. La nit, però, va destacar pels greus aldarulls entre els manifestants i la policia. En set dies de protestes, s’han registrat uns 600 ferits (inclosos policia i manifestants), quatre persones que protestaven han perdut un ull i 28 romanen empresonats.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle