Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El president del tribunal, Manuel Marchena, ha assegurat que seria "una insensatesa" donar credibilitat a les filtracions
EFE
90Les reaccions davant les informacions filtrades en relació a la sentència del Tribunal Suprem sobre els presos independentistes no s’han fet esperar. El president del tribunal, Manuel Marchena, ha assegurat que seria “una insensatesa” donar credibilitat a les filtracions que s’han produït i ha advertit que la sentència no estarà acabada fins que la signi l’últim magistrat. Marchena ha avançat que la sentència es dictarà dilluns o dimarts.
Per la seva banda, el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha dit que apareixerà a la Moncloa el dia en què es conegui de manera oficial la sentència del Tribunal Suprem. En una conversa informa amb els periodistes a la recepció del Palau Reial, Sánchez ha declinat valorar la filtració de la sentència que condemnaria per delicte de sedició i de malversació nou dels dotze líders independentistes que actualment estan a la presó.
El president en funcions ha dit que el Govern té previst tots els escenaris possibles davant les reaccions que es puguin produir a Catalunya i ha garantit que actuarà “amb fermesa democràtica, proporcionalitat i unitat”.
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha cridat la societat catalana a manifestar-se “pacíficament per defensar la llibertat, la democràcia, i per damunt de tot, la dignitat del poble” de cara a la sentència del Tribunal Suprem sobre el procés independentista.
Ho ha dit aquest dissabte en un acte de JxCat en el Centre Cultural de Terrassa, a Barcelona, on també han intervingut els expresidents de la Generalitat Artur Mas i Carles Puigdemont, i la portaveu de JxCat al Congrés, Laura Borràs, davant unes 700 persones.
Torra ha afegit que la sentència tancarà una etapa reactiva i que n’obrirà una altra en què, segons el president, prendran la iniciativa amb l’objectiu de la independència, i ha assegurat que Catalunya “és un país que està a punt”.
El vicepresident i portaveu d’Òmnium Cultural, Marcel Mauri, ha publicat en el seu compte de twitter, “Avui fa 2 anys, en els actes borbònics del 12 d’octubre, es filtrava sense cap rubor que en Jordi Cuixart i en Jordi Sànchez serien engarjolats. Cap separació de poders. Cap humanitat. Cap respecte pels drets. Dos anys després, tot segueix igual”.
El president del PP, Pablo Casado, no ha volgut valorar les informacions però ha expressat el seu suport a l’Executiu davant les reaccions que es puguin produir a Catalunya.
El secretari general de Podemos, Pablo Iglesias, ha rebutjat valorar també aquestes informacions filtrades a l’espera que es conegui de manera oficial la sentència sobre el procés. Iglesias ha insistit en la necessitat de teixir lligams que permetin treballar en la reconciliació “a partir del diàleg” i trobar una solució a aquest conflicte. “Cal esperar, entenc la urgència informativa i les filtracions, però valorar una sentència requereix que la sentència existeixi”, ha remarcat.
Mentrestant, Rivera s’ha limitat a eludir comentari algun sobre la sentència fins que no es faci pública i a donar molt d’ànim al jutge Marchena.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Creuen que podria procedir d'una embarcació amb persones migrants a bord
Es revisaran els protocols de cara a controlar l'aforament de la plaça Vella de Pollença, durant el Pi