Detenen un pilot de dron per fer volar l’aparell damunt un acte amb la reina Sofia
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
Una trobada per visibilitzar la feina que fan aquestes capçaleres i per demostrar el paper que té el periodisme local dins un món tan globalitzat
S’Auba, la revista d’informació del poble de Sant Lluís, es va fundar el 1990. Enguany han fet 36 anys. Toni Seguí, director de S’Auba explica que l’objectiu és “divulgar la informació que genera el poble i també ser una plataforma on la gent i entitats puguin dir la seva. En un món cada vegada més globalitzat i amb la immediatesa d’Internet, a vegades no ens deixa pensar amb la problemàtica que puguin tenir els veïns de cada poble”.
També l’agost del 1990, fa 36 anys, va néixer S’Ull de Sol, la revista cultural d’Alaior, que també és altaveu veïnal, social i de les entitats, on també s’informa de problemàtiques locals. Paco Mercadal, que ha estat redactor i corrector de S’Ull de Sol explica que “es tracten temes sobre el poble, perquè hi ha moltes coses a dir dins un poble, i s’ha de dir d’una manera independent. Quan surt un article d’un tema concret després ve la gent i te’l comenta i et diu que l’ha alegrat que açò s’hagi dit dins la revista”.
Al ponent de l’illa també tenen les seves revistes com per exemple El Iris, Nua, DFerreries o Pàgines DFerreries. “No és una premsa que et dura un dia, sinó que la premsa local, els setmanaris i els mensuals, són revistes que duren més, la gent les agafa, les llegeix, les rellegeix, les notícies no són d’immediatesa, ni notícies que perdin el sentit periodístic en un dia”.
Durant la trobada de premsa local celebrada a Sant Lluís també s’ha fet un reconeixement a Guillermo Pons, capellà, historiador i col·laborador de la revista S’Auba, a més de l’actuació de Sa Vessa Mos Canta.
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears