Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
EL Govern prepara amb entitats socials una reforma de la llei del Joc.
El Govern ampliarà la distància mínima entre les sales de joc i els centres educatius, hospitals i parcs infantils. L’execitiu es troba consensuant amb entitats socials una reforma de la llei del Joc que entrarà en vigor, previsiblement, l’any que ve. Actualment, la distància mínima és de només 100 metres i es donen casos com el de Manacor, on hi ha un casino a 170 metres d’una escola de primària. La intenció és ampliar la distància mínima entre les sales de joc i punts com escoles, hospitals o parcs als 500 metres lineals.
Això no afectarà als locals existents ni tampoc les 3 llicències de sales de joc que es tramiten ara com la de Marraxtí, situada a menys de 200 metres d’una escola, i dues a Inca. Els canvis normatius també preveuen restringir les noves llicències d’aquests negocis, reduir la publicitat del joc a llocs públics com façanes, un nou marc sancionador i control de l’edat a les màquines de l’hostaleria.
A l’Estat espanyol, l’edat d’inici als jocs d’atzar són els 14 anys. Un 22% dels menors d’edat aposten a locals físics. Un fet prohibit i que a les Illes pot tenir una sanció de mig milió d’euros per a la sala d’apostes. Les Illes són la tercera comunitat amb sales de joc per milió d’habitants amb un total de 148. A més, hi ha 5.000 màquines d’atzar.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús