Es creu que la pintura central pertany al retaule incial construït l'any 1703
L’equip que s’encarrega de la restauració del retaule del Monestir de la Puríssima Concepció, conegut com el convent de les Caputxines a Palma, creu que la pintura central de retaule major podria ser l’original del retaule finançat pel virrei Miquel de Pueyo l’any 1703. Fins ara es pensava que aquesta pintura s’havia instal·lat a la restauració del retaule feta l’any 1777.
La intervenció actual, però, ha revelat que la restauració de 1777, finançada per Pere Orlandis Dezcallar, es va centrar únicament en l’estructura del retaule i es va mantenir la pintura original. “Una pintura -diu la restauradora Maria del Mar Riera– que s’ha repintat moltes vegades i amb poca cura”. Riera destaca el mal estat de conservació de l’obra, molt malmesa per la humitat i la degradació a la qual ha estat sotmesa tots aquests anys. Per això, la restauració de la pintura central és la intervenció més delicada i també que els du més feina.
Es preveu que la restauració total del retaule, que va començar l’octubre passat, estigui enllestida a finals del mes de gener.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes