Mor un ciclista a la carretera d’Inca, arran de l’impacte amb un cotxe
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
La modificació de la normativa també fa canvis en l’acidesa total mínima dels vins
Imatge d'arxiu.
211La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, a petició del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Binissalem, ha modificat la normativa que regula la producció i comercialització dels vins sota aquesta DO. La modificació s’ha publicat aquest dissabte i el canvi més significatiu és que la varietat local de raïm escursac es podrà emprar en l’elaboració de vins sota la DO Binissalem.
Per tant, aquesta varietat de raïm se suma a les altres 8, també negres i reconegudes fins ara: el manto negre, el callet, l’ull de llebre, el monestrell, el cabernet sauvignon, el merlot, el sirà i la gorgollassa. L’escursac és una varietat local mantinguda i recuperada gràcies a la feina dels viticultors i cellers de Mallorca, que va ser autoritzada per a l’elaboració de vins l’any 2016. Aquest raïm dona vins frescs, afruitats i minerals de poc grau alcohòlic.
D’altra banda, els canvis en la normativa també preveuen una modificació de l’acidesa total mínima dels vins, que passa als 3,5 g/l d’àcid tartàric. En aquest sentit, s’ha tingut en compte un estudi presentat pel Consell Regulador i elaborat per la Universitat de les Illes Balears i l’Institut d’Investigacions Agroambientals i d’Economia de l’Aigua. En aquest informe s’explica que el canvi climàtic afecta no només les collites de raïm i la qualitat de les anyades vinícoles, sinó que té un efecte directe sobre els paràmetres fisicoquímics del most. Amb l’increment de les temperatures i els canvis en els patrons de les pluges dels darrers anys, l’acidesa natural del most és cada vegada menor.
L’acidesa és un paràmetre fonamental en l’elaboració dels vins i influeix en l’equilibri gustatiu, l’estabilitat microbiològica, la conservació del color i la longevitat del producte. Aquesta baixa acidesa natural dels mosts ha fet que en els darrers anys s’hagi hagut d’incrementar la dosificació d’àcid tartàric per arribar al mínim que estableix la normativa. L’addició excessiva d’àcid tartàric pot tenir conseqüències negatives en el perfil sensorial del producte final.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
El compositor belga enregistra amb la Banda Municipal de Palma
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals