X

L’Euroregió Pirineus Mediterrània posa en comú com fer front a les torrentades

Experts del sud de França, Catalunya i les Balears es troben en una jornada a la UIB per compartir experiències

15/04/2026

L’Euroregió Pirineus Mediterrània posa en comú com fer front a les torrentades

32

El canvi climàtic afecta de ple la Mediterrània amb fenòmens com la torrentada de Sant Llorenç i la dana de València. Avui, experts de l’Euroregió Pirineus-Mediterrània s’han reunit a la UIB per posar en comú la feina que fan a cada zona per prevenir millor aquests episodis atmosfèrics tan adversos.

Monitorar el cabals dels torrents per preveure com es pot comportar l’aigua en cas de torrentada i adequar els torrents perquè desguassin bé l’elevat cabal d’aigua que duen durant aquests episodis és la millor manera de minimitzar els efectes adversos d’aquestes fenòmens meteorològics sobre la població.

En el cas de Mallorca, les actuacions més immediates afecten el torrent Gros, que passa per Palma, del quan s’eixamplarà la llera en alguns trams i el torrent de ses Planes, amb accions com l’ampliació d’alguns ponts. Amb tot, mai no es pot prevenir completament un fenomen tan advers com la dana de València.

A tota la Euroregió Pirineus Mediterrània s’està fent feina en la mateixa línia, ja que tenen clar que si es té una bona informació sobre el que pot passar, els serveis d’emergència podran actuar d’una manera més eficaç en cas de pluges torrencials.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT