Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
En Chips va patir una reacció al·lèrgica en atracar-se a una oruga
La processionària enguany ha estat especialment virulenta. Ha estat freqüent en les darreres setmanes veure espais públics tancats. A Menorca, per exemple, es va haver de barrar el pas a la plaça d’Empordà de Ciutadella i al Pinaret de Sant Lluís. Des de l’Administració demanen responsabilitat als veïnats que tenen pins a les seves finques per evitar l’extensió de la plaga: una plaga que també crea problemes entre les mascotes.
El cas d’en Chips, el ca que va patir una reacció al·lèrgica en atracar-se a una oruga provinent d’un pi de la finca del costat de casa seva no és un cas aïllat. Entre febrer i març, quan la processionària deixa les bosses de les copes dels pins per davallar a terra i enterrar-se per transformar-se en papallona, són moltes les mascotes que pateixen els efectes d’aquesta oruga urticant quan les ensumen o llepen….
Uns efectes que poden provocar dificutats per a respirar en alguns animals per mor d’una inflamació de larinx. Però els casos més greus, tot i no ser habituals, provoquen problemes que el ca arrossegarà tota la vida: se’ls pot arribar a morir part de la llengua.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
Una quinzena de persones compartiran sopar i companyia amb aquesta iniciativa solidària