Una dona, ferida en l’incendi d’un habitatge a Llucmajor
Alguns dels animals que hi havia han mort
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
L’agroturisme que, presumptament, ha utilitzat 40 tones d’aigua diàries d’un pou no autoritzat per regar jardins i omplir piscines és el CAP Menorca, de la promotora Mare e Terra. Té una visió de la realitat molt diferent de la de la Guàrdia Civil, que durant el transcurs d’una inspecció a l’establiment va precintar el pou per no estar declarat ni inscrit en el registre de Recursos Hídrics. La propietat de l’exclusiu establiment hoteler ubicat a les antigues bateries militars de Llucalari, nega haver fet un ús diari del pou en qüestió. Defensa que es tracta d’una construcció molt antiga, feta fa gairebé 100 anys, i assegura que reunirà tota la documentació necessària per demostrar a la direcció general de Recursos Hídrics que no s’ha comès cap il·legalitat.
L’ús de pous sense autorització i la gestió irregular de l’aigua poden comportar sancions greus per l’impacte que pot tenir en zones fràgils afectades per la sequera com Menorca, amb els aqüífers al límit de la sobreexplotació. El GOB celebra que la Guàrdia Civil posi el focus de les inspeccions en els grans consumidors i la contundència de la mesura adoptada en el cas del pou de CAP Menorca. Per la seva banda, l’Obsam recorda que és necessari tenir el registre de qualsevol extracció d’aigua per poder vigilar i gestionar els recursos hídrics de l’illa. Una extracció de 40 tones equival al consum de 180 habitatges d’un nucli urbà. El Seprona investiga ara quina és la possible afectació a l’aqüífer.
Alguns dels animals que hi havia han mort
L'humorista mallorquí prepara 16 capítols d'un programa que començarà a emetre's el mes de gener
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
El centre ha activat el protocol d'assetjament i la Conselleria d'Educació, la intervenció d'Inspecció Educativa