Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
El gerent de l'entitat afirma en el Parlament que en aquests moments impulsen la construcció de prop de 900 habitatges nous
L’Institut Balear de l’Habitatge (Ibavi) impulsa en aquests moments la construcció de 900 habitatges de protecció oficial a totes les Illes. Ho ha explicat el gerent de l’entitat, Roberto María Cayuela, que ha comparegut dimecres horabaixa en el Parlament. Els grups d’esquerres han criticat el ritme d’actuació de l’organisme. Han assegurat que al govern no li ret la feina.
L’Ibavi afirma que el parc actual de 2.509 habitatges públics augmentarà un 35 per cent amb els prop de 900 pisos de protecció que impulsen a 30 municipis de totes les illes. Una xifra que el gerent de l’organisme espera que s’incrementi a mesura que s’arribi a acords amb una vintena més d’ajuntaments. Tots els habitatges, a més, seran per a persones “amb cinc o més anys de residència” a les Illes, ha explicat el gerent de l’Ibavi.
Mesos
L’oposició, que havia sol·licitat la compareixença de Cayuela, ha criticat el ritme d’actuació de la institució. Els partits d’esquerres han assegurat que al Govern no li ret la feina. La diputada del Grup Parlamentari Socialista, Carol Marquès, ha assegurat que dels 424 habitatges que “ja haurien d’estar acabats i entregats” només se n’han entregat 209. En aquest sentit, el diputat del Grup Parlamentari Més per Mallorca, Ferran Rosa, ha afegit que “sistemàticament” en totes les promocions “s’han torbat mesos des de la recepció a entregar les claus”.
Lloguer
Acusacions que ha negat el gerent de l’Ibavi, que ha argumentat que de les 21 promocions que el govern anterior tenia en procediment, “onze no estaven ni acabades”. Cayuela també ha explicat que l’Executiu actual ha adquirit 36 pisos exercint el dret de tanteig i retracte i ha signat l’adjudicació de 54 habitatges per al programa del Lloguer Segur.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial