Primer de Maig marcat pel “No a la guerra” i el problema d’accés a l’habitatge
Unes 1.500 persones han sortit a Palma en les manifestacions convocades per a aquest matí pels principals sindicats
La victòria del conservador Péter Magyar posa el punt final a setze anys de govern de Viktor Orbán, marcats per un discurs ultranacionalista i crític amb la Unió Europea
Hongria ha posat fi a setze anys de govern d’ultradreta. El conservador Péter Magyar ha derrotat en les urnes Viktor Orbán amb més d’un 53% dels vots, en unes eleccions amb una participació històrica de quasi el 80%. El partit de Magyar, el Tisza, ha aconseguit una supermajoria, amb dos terços de la cambra del Parlament. Orbán ha quedat tan sols amb 55 parlamentaris.
Molts mandataris europeus ja han felicitat Magyar per la seva victòria. El president del govern espanyol, ha expressat el seu desig de treballar junts. Mentre que Alberto Núñez Feijóo s’ha congratulat del fet que hi hagi més polítiques de dreta a Europa. També ho ha fet la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, que ha sentenciat que el cor d’Europa batega més fort que mai a Hongria.
El president dels Estats Units, Donald Trump, de moment, guarda silenci davant la derrota del que era el seu aliat més important al Vell Continent. Ara, Péter Magyar, de perfil conservador, però menys negatiu a les polítiques exteriors que Orbán, té un llarg camí al davant per europeïtzar el país. De fet, el seu primer viatge a l’estranger com a mandatari serà a Brussel·les.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Unes 1.500 persones han sortit a Palma en les manifestacions convocades per a aquest matí pels principals sindicats
Demanen que no reculi l'ús del català i que sigui present en tots els àmbits socials
Hi ha compradors que arriben a pagar 100.000 euros per parcel·les de 7.000 m²