El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
La ràpida intervenció de les brigades helitransportades de l'Ibanat han aconseguit estabilitzar el foc
L’IBANAT ha donat per extingit a les 20,45 hores d’aquest dimecres l’incendi forestal que s’ha declarat a les 11,20 d’aquest dematí a la zona de la Muntanya Mala, entre les platges d’Algaiarens i el Pla de Mar, al nord de Ciutadella. El foc ha quedat controlat una hores abans, a les quatre del capvespre. Els mitjans aeris han estat decisius per aconseguir-ho.
L’incendi ha cremat devers mitja hectàrea de matoll i vegetació baixa. La ràpida intervenció de les brigades helitransportades de l’IBANAT han aconseguit estabilitzar la situació en 1 hora i 50 minuts, cap a les 13,10 hores. La localització de la columna de fum en una zona molt abrupta i escarpada feia impossible l’accés per terra dels bombers i dels agents de l’IBANAT. L’opció més clara davant la impossibilitat de fer una estesa de mànega era atacar l’incendi amb mitjans aeris. La participació dels avions Dromadair i Canadair i dels dos helicòpters de l’IBANAT ha estat, per això, concloent. La causa més probable del foc, un llamp, igual que ha passat amb els quatre incendis declarats aquests dies a Mallorca.
Els Bombers, amb cinc dotacions, han hagut de fer feina de valent per recarregar els dipòsits d’aigua i facilitar així la feina dels mitjans aeris. El punt de control s’ha situat a la finca de Son Felip. El flanc dret ha estat el primer en ésser controlat. Després, la feina s’ha traslladat al flanc esquerre del foc. Com a mesura de precaució, pel suau vent de tramuntana que bufa, s’hi ha enviat la Policia Local de Ciutadella, que ha tancat l’accés a La Vall. Tot i així, la platja no ha hagut de ser desallotjada.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle
S'estrena un nou tipus de prova, més orientat a les habilitats professionals