És el més greu de tots els focs que continuen actius a gran part de la Península
L'incendi de Jarilla, a Càceres. Foto: EFE / Eduardo Palomo.
159El foc continua assotant sense treva el nord-oest de la península, especialment les províncies d’Ourense, Càceres i Lleó. Milers de persones continuen evacuades en les poblacions afectades, nombroses carreteres continuen tallades i, encara que alguns incendis estan controlats, altres de nous es van declarant sense que els serveis d’extinció puguin atallar-los tots. La situació s’ha complicat en les darreres hores a Extremadura. L’incendi de Jarilla, a Càceres, està “completament desbocat”. En sis dies ha arrasat 11.000 hectàrees.
Castella i Lleó té 28 incendis forestals actius, encara que la pitjor part està a l’oest de la regió. Allà, milers de persones han hagut de deixar les seves llars per la proximitat de les flames.
A Galícia, on el foc ha arrasat quasi 51.000 hectàrees, hi ha encara 13 focus actius que no han aconseguit controlar-se, 12 d’ells a la província d’Ourense, que segueix en situació 2 d’emergència.
Les comunicacions ferroviàries amb Madrid es mantenen suspeses un dia més, i continuen talls puntuals en algunes carreteres que uneixen la capital amb el nord-oest de la Península.
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha visitat la zona, aquest diumenge, per conèixer de primera mà la situació dels incendis. Ha proposat, des d’allà, la formació d’un “gran pacte d’estat” que serveixi per preparar Espanya davant esdeveniments com aquests. Després s’ha traslladat a Lleó per conèixer la situació a la zona zero amb el president autonòmic, Alfonso Fernández Mañueco.
El rei Felip VI ha visitat aquest diumenge horabaixa la caserna general de la Unitat Militar d’Emergències, a Torrejón de Ardoz, per conèixer la darrera hora sobre el desplegament dels efectius de l’UME en les tasques d’extinció dels incendis.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari