Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Uns 300 veïnats han estat evacuats i la població del barri de Santo Domingo a Garafía està confinada
L’incendi que es va originar al voltant de les 18.20 hores d’aquest divendres a la zona de la Catela, dins el municipi de Garafía (La Palma), es troba actualment en fase de consolidació del seu perímetre i tot i que no hi ha flames, sí que existeix a la zona molt de fum i punts calents que cal refredar per evitar “esglais” i reactivacions.
Quant a l’incendi, es manté amb un perímetre d’entre 16 i 17 quilòmetres i ocupant una superfície que ronda les 1.200 hectàrees. Així mateix, el terreny cremat està entre 300 i 400 hectàrees de pineda, pasturatge i matoll, a més d’algun habitatge afectat sense que s’hagin de lamentar pèrdues humanes o animals.
Respecte a la situació dels 300 veïns que han hagut de ser desallotjats de manera preventiva per la seva proximitat a l’incendi, el president ha explicat que no van poder tornar encara als seus habitatges, ja que el perill per l’incendi encara era vigent.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores