L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La normativa permetrà que l'acadèmia de Rafel Nadal passi a ser d'ús turístic
El Parlament ha aprovat aquest dimarts la primera Llei d’habitatge de les Illes Balears. Una norma que pretén garantir el dret d’accés a l’habitatge i resoldre els problemes actuals.
Una de les grans mesures que estableix és que obligarà els grans tenidors, els propietaris d’un mínim de 10 habitatges, a cedir els pisos buits al Govern perquè els pugui oferir en règim de lloguer social. Un punt amb el qual PP i Ciutadans hi estan en contra perquè, diuen, es tracta d’expropiacions.
Aquesta llei és un dels grans compromisos dels Acords pel Canvi signats a principis de legislatura però que s’ha vist entelada per la polèmica ‘esmena Nadal‘ inclosa a la norma a iniciativa del PP. Una disposició que permet ampliar l’Acadèmia de tenis de Rafel Nadal a Manacor i donar-li un ús turístic i que ha dividit els partits del Pacte. Podem i MÉS han tornat a exigir la retirada de l’esmena perquè ho consideren “urbanisme a la carta” i han demanat el vot particular per votar-hi en contra, mentre que el PSIB ha votat a favor junt amb el PP, El Pi i Ciutadans.
Mentrestant, a les portes del Parlament, els membres de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) s’han concentrat amb motiu de l’aprovació de la Llei. Denuncien que s’hagi tardat tres anys perquè vegi la llum i la consideren positiva per facilitar l’accés a l’habitatge, però, segons la seva portaveu Àngela Pons, dubta de la seva aplicació real. Per aquest motiu, ha fet una crida a la ciutadania perquè denunciïn els pisos buits i demanen als bancs solidaritat i que respectin la futura llei.
Per altra banda, el ple d’aquest dimarts ha estat d’alt voltatge per la sentència del cas Gürtel. Els consellers del PSIB i la mateixa presidenta del Govern, Francina Armengol, han recriminat als diputats del PP que no demanin disculpes per aquest cas de corrupció. Uns retrets que no han agradat gens a la bancada popular que ha reclamat en diverses ocasions al president de la Cambra que posés ordre.
La Llei de l’habitatge considera grans tenidors aquells que tenen més de 10 pisos en propietat, i en fan un ús econòmic. Els que tinguin buits des de fa dos anys els hauran d’inscriure en un registre per cedir-los a lloguer social, si la Comunitat es queda sense habitatge públic.
La Confederació d’Associacions d’Empresaris de les Baelars (CAEB) critica que en aquesta definició de grans tenidors s’incloguin els promotors immobiliaris.
Si els promotors tenen pisos en el mercat, diuen, no és per especular amb ells. Demanen que els considerin aliats per desenvolupar polítiques d’habitatge. La CAEB qualifica aquesta nova llei d’efectista, inconcreta, ineficaç i feta de cara a la galeria.
En canvi, els assessors immobiliaris n’estan satisfets. Aquesta llei regula i crea un registre dels professionals i les entitats del sector.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues