La cantant Anna Ferrer, pregonera de Maó el 2026: “S’han de conservar els llocs de trobada”
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
L'Associació Amar Ucraïna agraeix al Govern la cessió del material en desús, que anirà a una de les zones més damnificades per la guerra
Viktor supervisa el carregament de llits al camió que ha de conduir fins a Khàrkiv. És la seva regió d’origen, d’on va fugir poc després de començar la guerra, a finals de març. Ens mostra el que era casa seva convertida, ara, en runes. La van bombardejar i ja no en queda res, ens conta.
Ara tornarà cap a la zona per dur-hi tot de material de dormitori de l’antic hospital de Son Dureta, ara en desús. L’ha cedit el Govern davant la petició gestionada per l’associació Amar Ucraïna.
Dels 200 llits disponibles i en bon estat, de moment se’n duen entre 60 i 80, acompanyats de mobiliari auxiliar, com cadires i taules. “Ha estat una benedicció caiguda del cel, no ens esperàvem rebre tanta ajuda”, diu la presidenta d’Amar Ucraïna, Anastasia Kvach.
L’associació aprofitarà els espais que quedin buits per enviar també altre material recopilat els darrers mesos, com flassades, llençols i medicaments.
Viktor confia entregar el material a Khàrkiv d’aquí a 3 o 4 dies. En concret, el durà a un hospital d’Izium, la localitat on el mes de setembre van trobar prop de mig miler de cadàvers.
Ens explica, també, que allà arriben a temperatures d’entre 15 i 20 graus sota zero. No tenen electricitat i la guerra continua, tot i que sembla, diu, que l’hàgim normalitzat.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
El canvi també suposarà la tornada de les 130 places d'estacionament, que seran gratuïtes
El Govern ha obert diligències perquè no és segura