La lliure mobilitat entre les Illes Balears podria arribar dia 8 de juny. Coincidiria amb l’entrada a la fase 3 de Mallorca, Menorca i Eivissa. A partir d’aquest dilluns començaran les negociacions amb les aerolínies per a la reactivació dels vols interilles. Això després que Pedro Sánchez ha anunciat en la conferència de presidents, que les Comunitats Autònomes podran gestionar la desescalada una vegada que entrin en la tercera fase.
Pedro Sánchez posa data final a l’estat d’alarma a Espanya, serà el 21 de juny. El president del Govern ha fet oficial que aquesta setmana demanarà el suport al Congrés per a una darrera pròrroga de 15 dies.
Serà un Estat d’Alarma més lleuger perquè permetrà a les comunitats autònomes que estiguin en la fase 3 poder gestionar la seva desescalada. El Govern central només s’encarregarà de restringir la mobilitat. Les autonomies tendran la potestat de decidir quan volen alçar l’Estat d’Alarma abans d’hora. Una possibilitat que de moment la presidenta Armengol no es planteja.
Però el que veu factible la presidenta és que dia 8 de juny, coincidint en la possible entrada en la fase 3 de Mallorca, Menorca i Eivissa, hi hagi lliure mobilitat de ciutadans entre les Illes Balears.
Armengol ha demanat que no s’apliqui la quarantena als turistes que puguin participar en el pla pilot que vol engegar la segona quinzena de juny. I Pedro Sánchez ha vinculat aquesta quarantena al final de l’estat d’alarma que com a molt duraria fins al dia 21.
No s'han perdut la cita la presidenta del Govern, Marga Prohens, i el batle de Palma, Jaime Martínez, a més de regidors i altres representants polítics dels partits del PP i Vox
Això després de rebutjar el recurs que presentà l’Ajuntament contra la decisió cautelar del TSJIB per la denúncia de 22 empresaris contra la conversió en zona de vianants d’aquesta plaça