59 consistoris de les Illes encara no apliquen la normativa
En les pròximes setmanes l’Ajuntament de Manacor començarà a aplicar, amb matisos, el Decret llei de mesures urgents per facilitar l’accés a l’habitatge. També ho farà, probablement a partir del mes que ve, Llucmajor.
Són dos dels 59 consistoris de les Illes que ara per ara encara no apliquen aquesta normativa. Els promotors denuncien que només ho fan vuit ajuntaments i creuen que hi falta voluntat. Lamenten que municipis, de tots els colors polítics, estiguin desaprofitant, diuen, l’oportunitat per facilitar l’accés a l’habitatge.
El de Llucmajor és un dels ajuntaments que, ara per ara, no aplica el Decret llei de mesures urgents per facilitar l’accés a l’habitatge. La batlessa explica que es va decidir suspendre de manera temporal la seva aplicació perquè volien estudiar a fons les particularitats de cada un dels 18 nuclis que conformen el municipi. Una feina que estarà enllestida perquè el ple li doni el vistiplau com a tard el mes que ve.
Tampoc no apliquen el Decret llei a Manacor. Segons el batle, per prudència i responsabilitat, es va suspendre’n l’aplicació, i es va obrir un període d’exposició pública perquè la ciutadania pogués dir-hi la seva. Una suspensió que s’aixecarà en unes setmanes i s’aplicarà el Decret de manera parcial.
A Inca sí que s’aplica el Decret llei, amb matisos. El ple va aprovar una zonificació que delimita les zones on es pot créixer en altura i on es poden reconvertir locals en habitatges. L’Ajuntament, però, assegura que de moment no hi ha demanda i no han rebut cap petició en aquest sentit; però sí consultes, sobretot pel que fa a la reconversió de locals en habitatge.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
L'Ajuntament de Calvià ha fet un minut de silenci per les dues víctimes mortals