Un mort i vuit ferits en un xoc entre un autobús del TIB i un cotxe a Portocolom
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí

Les persones obeses tenen entre un 30 i un 40% més de probabilitats d'ingressar a l'UCI per complicacions del coronavirus
Segons diversos estudis, l’obesitat és un factor de risc que fa que un malalt de Covid tengui entre un 30 i un 40% més de probabilitats d’ingressar a l’UCI, se l’hagi d’intubar més i tengui més probabilitats de morir que un altre malalt. Als factors ja coneguts, com ara l’edat o les malalties cròniques respiratòries o les circulatòries se n’hi afegeix un altre.
Que l’obesitat causa tota classe de problemes de salut és una qüestió àmpliament estudiada i comprovada científicament. Del que fins ara no se’n tenia coneixement és la seva estreta relació amb l’empitjorament de l’estat dels malalts de la Covid-19.
Els metges que han atès pacients Covid durant la pandèmia han vist com aquesta relació causa-efecte es produïa. El que no sabien era per què. Ara, diversos estudis com l’OpenSAFELY o articles publicats a The British Medical Journal asseguren que el SARS-CoV-2 entra amb més facilitat a les cèl·lules de persones obeses i les contagia perquè les persones amb excés de pes tenen més quantitat de l’enzim convertidor “l’Angiotensina tipus 2” que fa de clau del pany per poder entrar a la cèl·lula.
L’obesitat és considerada com la plaga dels països rics. Segons un estudi de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques s’estima que el 2030 hi hagi 27 milions d’adults a Espanya amb problemes d’obesitat i sobrepès.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears
Es tracta d'un britànic de 40 anys