L’Obra Cultural Balear ha lliurat, aquest dissabte, els Premis 31 de Desembre, en el decurs de la ja tradicional Nit de la Cultura. Es premia la tasca, els mèrits o el compromís a favor de la llengua catalana i del país a persones, empreses, col·lectius, entitats i obres. En una gala presentada per Antoni Mateu, hi han actuat Ensemble Lumière, Maria del Mar Bonet, Marala, Antoni Gomila i la Coral Infantil de Joventuts Musicals de Palma ‘Onzequinze’.
En el seu discurs, el president de l’entitat, Antoni Llabrés, ha fet referència al trencament de les relacions entre PP i Vox i les conseqüències que això té per la política lingüística. En concret, ha dit que confia que es puguin refer els ponts i recuperar “consensos que no s’haurien d’haver trencat mai”.
Pel que fa a la cerimònia en si, enguany, aquests han estat els premis atorgats:
-Premi Gabriel Alomar: Eliseu Climent -Premi Climent Garau: Ara Balears
-Premi Francesc de Borja Moll: Agromart
-Premi Emili Darder: Miquel Sbert i Garau
-Premi Josep M. Llompart: Lleonard Muntaner i Mariano
-Premi Miquel dels Sants Oliver: El llindar de la modernitat: Mallorca a la tardor medieval i al renaixement (1412-1598), obra coordinada per Rafel Ramis
-Premi Bartomeu Oliver: La Fornal
-Premi Bartomeu Rosselló-Pòrcel: Maria Hein Puig
-Premi Aina Moll: Josep Lluís Pol i Llompart
-Menció especial honorífica: Associació de directors i directores d’educació infantil i primària de Mallorca (ADIPMA) i Associació de Directors d’Ensenyament Secundari de Mallorca (ADESMA)
A la gala ha assistit el ministre de Cultura. Ernest Urtasun ha defensat que entitats com l’Obra Cultural Balear mereixen el suport polític i econòmic del Ministeri.
La gala s’ha pogut seguir per streaming, mitjançant les xarxes socials d’IB3. Dissabte que ve, s’emetrà en diferit per IB3 Televisió. Els beneficis per entrades es destinaran a la campanya Amunt País Valencià! de la Federació Llull. Es tracta d’una iniciativa per reconstruir espais culturals i educatius que han quedat greument malmesos per la dana.
Unes 200 persones s’han concentrat a les portes del centre, as Pil·larí, a Palma, i s'hi ha llegit un manifest: "Aquí t'esperam, amb els braços oberts"