Toni Ramírez, un dels darrers mestres, reclama la continuïtat d'aquest art que s'està perdent
L’ofici dels qui fan les rodes dels carros desapareix. A Mallorca encara queda algú, que ara ensenya aquesta art a les noves generacions, i que combina la fusta amb el ferro. Però no són molts els que segueixen aquesta tradició, que continua lluint la carrossa de la Beata de Valldemossa.
Toni sempre s’ha dedicat a la feina amb carros i galeres. Coneix l’ofici arran d’un accident, que l’obligà a aprendre a canviar una roda. Un ofici artesà que, lamenta, està desapareixent.
És un art que pocs coneixen, cada peça és artesana, fins i tot l’eina per prendre mides. Els joves escolten atents, segueixen cada passa. Són pocs però amb ganes de seguir aquest ofici tan antic.
I quan la roda està a punt, cal soldar la llanta i polir-la, per després deixar-la al foc una bona estona, que el ferro es dilati per encaixar-la perfectament a la roda de llenya.
La peça queda enllestida, només falta col·locar-la a un carruatge i com el de la Beata de Valldemossa, que llueixi durant anys.
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa fins a set persones ferides de diversa consideració