L'Associació de Ramaders d'Ovella Roja Mallorquina lamenta que "milers d'ovelles moren i centenars acaben ferides, cada any", per l'atac de cans
L’Associació de Ramaders d’Ovella Roja Mallorquina assegura que l’ofici de pastor a les Illes es troba en perill d’extinció.
Segons denuncien, la pressió urbanística que pateix el camp mallorquí i les sequeres freqüents dels darrers anys que ha provocat el canvi climàtic dificulten molt el manteniment de les guardes d’ovelles.
A més, Aina Canyelles, presidenta de l’associació ha lamentat l’incivisme d’alguns propietaris que provoca que “milers d’ovelles morin i centenars acabin ferides, cada any”, per l’atac dels seus cans.
A Mallorca, ara mateix hi ha censades uns 3.600 caps d’aquesta raça ovina autòctona i en tan sols tres anys, s’han perdut prop de 400 ovelles i mascles. Adverteixen, a més, que les previsions de futur no són bones.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses