Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Proposa un canvi normatiu per evitar contradiccions amb l'obligació d'empadronar-se on es viu la major part de l'any
L‘Oficina Anticorrupció recomana substituir el plus de 22.000 euros per una indemnització en funció de la despesa i del cost de la residència. Una indemnització que tendria un import màxim i que es cobraria una vegada justificat amb els comprovants bancaris.
El director, Jaume Far, també proposa un canvi normatiu per evitar contradiccions amb l’obligació d’empadronar-se on es viu la major part de l’any. Segons l’informe elaborat per Anticorrupció, els denou alts càrrecs del Govern que es beneficien d’aquesta compensació per residència perdrien el dret a percebre-la. I ho fa basant-se en dues lleis.
Per una banda, el reglament de població de les entitats locals, que disposa que tota persona que visqui a Espanya està obligada a inscriure’s al padró del municipi on resideixi habitualment i on habiti més temps a l’any. I l’altra, l’impost sobre la renda de les persones físiques, que entén que el contribuent té la residència habitual quan roman més de 183 dies en aquest territori.
El document especifica que tots els membres del Govern, alts càrrecs i personal eventual que residissin fora de l’illa en el moment del seu nomenament, haurien d’empadronar-se a Mallorca on fixassin la seva residència temporal.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania