Les ajudes al lloguer del Govern específiques per la Covid-19, valorades en tres milions i mig d'euros, podran demanar-se a partir de dilluns
Les ajudes al lloguer del Govern específiques per la Covid-19, valorades en tres milions i mig d’euros, podran demanar-se a partir de dilluns i de manera telemàtica. Són per famílies afectades econòmicament per la pandèmia. Els sol·licitants hauran d’acreditar que són a l’atur o en ERTO pel coronavirus, que han patit una reducció de la jornada durant l’estat d’alarma o que són treballadors de temporada que encara no han pogut començar a fer feina. També les poden sol·licitar autònoms i víctimes de violència de gènere. El conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, ha explicat que l’ajuda “està lligada directament a les persones que s’han vist afectades per la crisi del coronavirus“. L’Ajuntament de Palma denuncia que l’accés a un habitatge continua sent un problema molt greu a Ciutat i reclama que els bancs i els fons voltor treguin al mercat la borsa d’habitatge que tenen. La regidora de Model de Ciutat, Neus Truyol, ha afirmat que a la banca i als grans tenidors se’ls ha d’exigir “que siguin responsables d’aquesta situació”. L’Oficina Antidesnonament de Palma ha informat que s’han disparat les peticions d’ajuda, tot i que han detectat que la crisi de la Covid ha fet baixar el preu del lloguer un cinc per cent, amb més oferta provinent del lloguer vacacional que ha passat a ser residencial.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Un obrer, de 58 anys, ha mort després de patir una parada cardiorespiratòria, segons apunten les primeres informacions
Des de fa uns dies se'n poden veure en gran quantitat en el seu viatge migratori cap al nord d'Europa