Antoni Guasch ja sabia que tenia un bon oli entre mans, però no tant com per guanyar l’única medalla de Platí als premis Mediterranean Taste de Londres, competint amb més de 6.000 productes amb el seu Oli de Balàfia. Un premi inesperat per aquest empresari retirat del sector de la distribució, que ara es dedica a les seves dues grans aficions, l’oli i la mel, també premiada. Encara que aquest any la seva petita producció està amenaçada.
Però, quin gust fa un oli de premi? Té notes afruitades amb un regust persistent i agradable que deixa un puntet coent al fons de la gargamella. El secret és la combinació de dues classes d’oliva. I a on es pot trobar? A la distribuïdora familiar, les cooperatives de l’illa i unes poques botigues de productes selectes.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular