Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
És la conclusió d'un estudi fet per l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona publicat a la revista Nature
71
Mantenir una dieta rica en oli de palma fa que les cèl·lules tumorals es tornin més agressives i tinguin més capacitat de fer metàstasi. És la conclusió d’un estudi fet per l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona publicat a la revista Nature.
El 90% de les morts per càncer es deuen precisament a la metàstasi, és a dir, a l’expansió del tumor primàri a altres òrgans vitals. Els resultats de l’estudi indiquen que una dieta rica en oli de palma pot ser perjudicial per al desenvolupament del càncer, fins i tot en una fase molt inicial de la malaltia. Els científics han observat que la capacitat expansiva del càncer s’adquireix amb el consum d’àcid palmític (predominant a l’oli de palma), però no amb l’àcid oleic (el de l’oli d’oliva) ni amb el linoleic (el de la llinosa).
Un dels elements essencials per l’afavoriment de la metàstasi són les anomenades cèl·lules Schwann, que envolten i protegeixen les neurones. Aquest estudi mostra que, bloquejant les cèl·lules Schwann, es pot evitar la metàstasi.
“Aquest descobriment obre nous camins per a la investigació i el desenvolupament de teràpies dirigides a evitar específicament la metàstasi del càncer que és, gairebé sempre, on resideix la mortalitat”, conclou la Dra. Glòria Pascual, coautora de l’article.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil