Ha mort un ciclista en un accident amb un autobús del TIB
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa fins a set persones ferides de diversa consideració

Indiquen que els casos de trombosi detectats correspondrien als que es donarien de manera natural i que els beneficis de la vacuna són superiors als riscos d'efectes secundaris detectats
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha demanat no cedir davant el pànic i ha tornat a recomanar als països que compten amb la vacuna d’AstraZeneca que continuïn administrant-la. Segons afirmen, les dades analitzades per l’OMS indiquen que els casos de trombosi detectats correspondrien als que es donarien de manera natural en la població en general.
L’Agència Europea del Medicament (EMA) també ha informat que els seus experts estan estudiant les dades disponibles i que anunciarà aquest dijous les seves conclusions. L’Agència però manté de moment la seva recomanació de seguir administrant el fàrmac i sosté que els beneficis de la vacuna són superiors als riscos d’efectes secundaris detectats.
Salut habilita el tlf. 971 211 998 per resoldre dubtes i informació sobre el vaccí d’AstraZeneca
Mentrestant, la Comissió Europea ha arribat a un acord amb el laboratori Pfizer-BioNTech perquè avanci al segon trimestre de l’any deu milions de dosis del seu vaccí contra la Covid-19. El lliurament d’aquestes dosis, que inicialment està previst per al tercer i quart trimestres, permetrà accelerar la campanya de vacunació abans de l’estiu
Amb aquests deu milions de dosis avançades, Pfizer-BioNTech lliurarà en total, el segon trimestre, més de 200 milions de vacunes. La presidenta de la Comissió, Ursula Von der Leyen, ha explicat que aquests preparats surten de l’opció de 100 milions addicionals que es va signar amb la farmacèutica.
Al llarg de l’any, la Unió Euroepa rebrà un total de 500 milions de vials de Pfizer-BioNTech, que podrien augmentar a 600 milions si es fa ús de l’opció addicional.
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa fins a set persones ferides de diversa consideració
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí