Aviat es constituirà una Fundació per poder canalitzar les aportacions de tots aquells que s'han interessat pel projecte
Fa 5 anys que el mallorquí Alejandro Bellapart viatja a l’Àfrica recorrent orfenats i aportant roba i material divers. Aviat aquesta col·laboració s’estructurarà en una Fundació per poder canalitzar les aportacions de totes les persones que, diu, s’han interessat pel projecte. Avui dia, l’ONG Action Grup Children for Liberia (AG Children) ja col·labora amb dos orfenats a Libèria, on viuen 80 infants.
Però com comença tot? Va ser l’any 1997 quan Bellapart acabà la carrera de Dret i passà dos mesos a la Fundació Vicent Ferrer, a l’Índia. D’allà botà a l’Àfrica: Ciutat del Cap, Tanzània, Zàmbia, Uganda, el Congo… “En aquell moment em vaig enamorar de l’Àfrica, més concretament de l’Àfrica negra, i vaig decidir que tot d’una que pogués col·laboraria per combatre la pobresa i la desigualtat”, explica.
Després d’anys visitant orfenats -reconeix que ha perdut el compte, però poden ser devers 15 o 20 -el 2021 va tornar a Monròvia, a la capital del país, amb els seus dos fills de 12 i 15 anys i decidiren apadrinar l’orfenat de Mother Victoria. Aquest darrer any l’han posat a punt, amb coses tan bàsiques com pintar l’espai, comprar matalassos, fer nous llitets, i ara s’encarreguen que no hi falti el menjar i que el professorat pugui cobrar cada mes.
Ara el focus se centra a adequar les instal·lacions d’un altre orfenat als afores, a 60 quilòmetres de la capital, tot i que calguin dues hores per arribar-hi: el de Kingsville. Les tasques inicials són molt bàsiques, com evitar que quan plou l’edifici s’ompli d’aigua i humitat. En aquests moments hi viuen 20 infants, però Bellapart té l’objectiu que pugui arribar a acollir-ne 150. Una llar perquè aquests infants puguin continuar ballant i jugant les seves esperances amb menys necessitats i un poc més de futur.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge