El catedràtic d'Economia aposta per apujar els impostos al capital i evitar el frau fiscal per garantir les pensions
Guillem López Casasnovas en una imatge d'arxiu.
20Els pensionistes de Menorca han tornat a protestar aquest dilluns davant dels diferents ajuntaments de l’illa. Reclamen una millora de les pensions i que la Constitució garanteixi el poder adquisitiu dels jubilats. Aquest diumenge, una seixantena de persones es van concentrar a la plaça de la Constitució de Maó per expressar el seu malestar amb el govern central.
Una reivindicació, però, que pot ser contraproduent per als futurs pensionistes. Així ho entén el catedràtic d’Economia Guillem López Casasnovas. En una entrevista al magazín ‘Al Dia Menorca’ d’IB3 Ràdio, assegura que els actuals jubilats tenen garantida la prestació però adverteix que sinó es canvia el model el que està en perill son les pensions futures.
Per a l’economista, la solució no passa per apujar els impostos als treballadors, ja que serien els mateixos perjudicats que haurien de fer front a la situació. Aposta per gravar el capital i perseguir el frau fiscal. Per fer-ho, però, cal una reforma a nivell europeu.
Guillem López ha insistit que els actuals pensionistes tenen garantida la prestació. Escolta l’entrevista aquí.
S'investiguen les causes de l'accident
El presumpte agressor s'ha intentat suïcidar i ha estat traslladat a l'hospital de Son Espases