X

L’oposició càrrega contra l’acord del PP i Vox i acusen Prohens de “no tenir la paraula”

Els partits d'esquerres coincideixen en qualificar-lo de racista, xenòfob i d'anar en contra del català

30/05/2025

L’oposició càrrega contra l’acord del PP i Vox i acusen Prohens de “no tenir la paraula”

36

L’oposició ha criticat durament el pacte entre PP i Vox. Els partits d’esquerres coincideixen en qualificar-lo de racista, xenòfob i d’anar en contra del català. Han lamentat especialment els canvis en política lingüística que, segons diuen, rompen un consens històric i pretenen fer retrocedir el català tant a les escoles, com a la funció pública i al carrer.

El PSIB ha dit que Prohens ha fet un TIL sense l’excusa de l’anglès, en referència al pla educatiu de José Ramón Bauzá que va provocar el moviment de camisetes verdes i del qual la presidenta ha renegat en diferents ocasions. Una referència a l’expresident del Govern que també ha parlat el portaveu de Més per Mallorca, Lluís Apesteguía.

La secretària general dels socialistes de les Balears, Francina Armengol, ha acusat Marga Prohens d’haver comprat el discurs de Vox i de no tenir paraula per haver pactat la derogació de la Llei de Memòria Democràtica.

Per la seva banda, la diputada d’Unides Podem, Cristina Gómez, considera que la presidenta no compleix amb la seva paraula.

Notícies relacionades >

30/05/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT