Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
L'objectiu és fer-los reflexionar sobre els efectes del masclisme i d'una societat asfixiant per a les dones
L’Orfeó Maonès du a l’escenari una versió de “La casa de Bernarda Alba” de Federico García Lorca, adreçada als joves coincidint amb el 25N. L’objectiu és fer-los reflexionar sobre els efectes del masclisme i d’una societat asfixiant per a les dones.
Escrita el 1936, “La casa de Bernarda Alba” és una tragèdia, angoixant, amb la qual Lorca denuncià la hipocresia i, sobretot, el paper asfixiant de les dones a la societat, especialment la rural, a principis del segle XX. I això que tots els personatges són femenins.
Bernarda Alba és mare de 5 filles, a qui imposa vuit anys de dol, per la mort del pare… amb totes les restriccions i la necessitat de guardar les aparences que això comporta. Una adaptació de l’obra que l’Orfeó ja va representar als instituts amb la voluntat, també, que als joves els arribés el missatge de Lorca sobre l’opressió a les dones.
“La casa de Bernarda Alba”, juntament amb la representació divendres de “Las Musas de Federico” conformen el cap de setmana lorquià que ha preparat l’Orfeó Maonès en record, també, de Juan Cubas, actor i director de l’entitat, mort el setembre i apassionat de l’obra de Federico García Lorca.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora