Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha confirmat aquest divendres que el Govern continua estudiant la mesura del toc de queda per limitar la mobilitat nocturna que ja han demanat diverses comunitats
Vista de la Plaça de Castella, a Madrid. EFE/Kiko Huesca
77La Comunitat de Madrid prohibeix les reunions a tota la comunitat en espais públics i privats des de les 00h a les 6 hores, a excepció de convivents, i torna a restringir la mobilitat a les zones bàsiques de salut que registren una incidència major de coronavirus.
Aquestes són les mesures, anunciades aquest divendres, en roda de premsa telemàtica, pel conseller de Sanitat, Enrique Ruiz Escudero, i el viceconsejero de Salut Pública, Antonio Zapatero, que substituiran a les que es venien aplicant amb l’estat d’alarma. “La Comunitat segueix endavant amb el seu pla enfront del Covid-19, que sempre es basa en criteris tècnics”, ha subratllat.
ILLA ESTUDIA IMPLEMENTAR EL TOC DE QUEDA:
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha confirmat aquest divendres que el Govern continua estudiant la mesura del toc de queda per limitar la mobilitat nocturna que ja han demanat diverses comunitats, i que també estan buscant els suports que garanteixin que es podria prorrogar l’estat d’alarma, si finalment aquesta és la cobertura jurídica necessària per posar en marxa aquesta mesura, com sosté el Govern. “És molt important que si aquesta mesura ha de prorrogar-se, comptem amb els suports clars per poder-se estendre’s”, ha explicat.
El Govern va aprovar aquest dijous amb les Comunitats Autònomes en el CISNS un nou pla de mesures per lluitar contra el coronavirus, en el qual s’estableixen quatre nivells d’alerta.
No obstant això, en aquesta reunió no es va arribar a prendre una decisió sobre l’aplicació d’un toc de queda per reduir la mobilitat nocturna; una mesura que alguns territoris porten dies defensant i que Comunitats com Castella i Lleó o València ja han anunciat que posaran en marxa.
Referent a això, el Govern es va comprometre a estudiar aquesta mesura i sobretot, la cobertura jurídica que requereix, encara que el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha afirmat en diverses ocasions que implicaria la declaració de l’estat d’alarma.
El Consell Interterritorial aprova un document de resposta coordinada a tot l’Estat
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata