“Mai et vaig deixar sola”, millor curt nacional del festival de cinema Ibicine
Paco León rep el Premi Astarté d'Honor del Festival
55
La quarta edició del festival de cinema d’Eivissa, Ibicine, ha concedit enguany el premi Astarté a millor curtmetratge nacional a la pel·lícula “Mai et vaig deixar sola”, de Mireia Noguera. El curt ha sumat també altres tres guardons a millor direcció, millor actriu i millor direcció de fotografia, en reconeixement a un treball que “parla de com la vida t’empeny a enfrontar-te als fantasmes del teu passat”, destaca Ibicine.
La gala dels premis s’ha celebrat aquest dissabte horabaixa al centre cultural de Can Ventosa, a la ciutat d’Eivissa, amb l’assistència de l’actor, productor i director, Paco León, que ha rebut l’Astarté d’Honor en reconeixement a la seva trajectòria personal.
Per la catifa vermella han passat també l’actriu i ambaixadora d’aquesta edició, Ana Vide; l’actor Harlys Becerra; Antonio Isasi, fill del productor i director del mateix nom; les actrius Andrea Duro, Eva Isanta i Itziar Castro, i el periodista, presentador i humorista, Manel Fuentes, entre d’altres.
Així mateix, el curt “Eco”, que aborda l’alzheimer, a mig camí entre el drama i el cinema fantàstic, ha ocupat el segon lloc amb tres Astarté a millor guió, direcció d’art i banda sonora.
L’Astarté Isasi-Isasmendi a millor llargmetratge, una de les novetats d’aquesta edició, ha recaigut en “Ara Malikian: una vida entre les cordes”, de Natalia Moreno, un documental que narra com la música “va salvar la vida” a aquest artista, marcada per l’exili, el genocidi i la guerra del Líban.
EL MÉS LLEGIT
societat
A les Pitiüses, la Conselleria d'Educació, a través d'Emergències, ha recomanat a les famílies cercar els seus infants a les escoles abans del migdia
societat
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina
societat
Es tracta d'un ciutadà francès de vacances a l'illa
societat
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros