Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Fins ara s'han presentat 18 reclamacions i cap no ha obtengut resposta
L’Associació de Constructors de les Balears denuncia que cap ajuntament de les Illes no tramita les reclamacions de revisió excepcional de preus. Fins ara se n’han presentades 18 i cap no ha obtengut resposta.
El dictamen de la junta consultiva de contractació pública estableix que les corporacions locals queden adherides als decrets de revisió sense necessitat d’acordar-ho per ple. Els constructors asseguren que es veuran obligats a acudir a la justícia per reclamar la revisió dels contractes.
Només un 14% de les obres públiques de les Illes s’hi poden acollir. La resta està pendent de les compensacions autonòmiques.
“De què serveix que es publiquin mesures per controlar aquest sobrecost si després no s’apliquen. Ni tan sols reben una resposta en aquesta sol·licitud que han fet. Sentim que hi ha molt poca sensibilitat per al nostre sector per part dels ajuntaments. Demanam que se’ns compensi el que l’empresa està assumint per una obra de l’entitat local”, ha declarat Sandra Verger, Directora de l’Associació de Constructors de les Balears.
El cas de Palma
Precisament avui, un dels ajuntaments afectats, el de Palma, ha aprovat una instrucció per donar garanties jurídiques en aquesta revisió de preus. Ho ha explicat avui Alberto Jarabo, portaveu de Cort, que ha dit que recolliran el reial decret i establiran uns procediments d’aplicació. “L’increment del preu dels materials no el poden suportar únicament els adjudicataris de les nostres obres”, ha afirmat Jarabo.
S’encareixen els materials de construcció, però hi ha molta activitat al sector
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu