Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Els nous nivells d'alerta sanitària de cada illa afectaran l'educació i marcaran la ràtio d'alumnes a segon d'ESO i Batxillerat
66
Preocupació entre els docents pels nous nivells d’alerta sanitària de cada illa que afectaran l’educació i marcaran la ràtio d’alumnes a segon d’ESO i segon de Batxillerat. Així ho recull el Butlletí Oficial de les Balears del passat dissabte que estableix devers 20 alumnes als grups dels centres educatius de Mallorca i Eivissa. A Menorca amb un nivell 2, on la pandèmia evoluciona millor, la ràtio és de 25 alumnes pels grups de segon d’ESO i segon de Batxillerat. Formentera, al nivell 1, s’han d’aplicar ràtios màximes de fins a 28 alumnes.
Així mateix, el BOIB recull que els centres han de revertir de manera automàtica aquestes mesures si empitjora la situació epidemiològica a les Illes. La inspecció educativa serà l’encarregada de revisar els casos. En declaracions a IB3 Ràdio, el director de la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Mallorca, Miquel Àngel Guerrero, diu que aquesta és una bona eina ja que permetrà incrementar la tan reivindicada presencialitat a segon d’ESO i segon de Batxillerat de manera segura.
Guerrero afirma que “els efectes de la semipresencialitat ja es noten amb la baixada la motivació entre alguns alumnes. Hi ha alumnes que tenen 13 anys i estan tots sols a ca seva als dematins perquè els seus pares, si no han perdut la feina, treballen. S’ha notat que tenen més apatia i que se’ls ha privat de la sociabilització que necessiten”.
Malestar
Com dèiem hi ha malestar entre els docents perquè afirmen que aquests canvis ni tan sols s’han presentat en la mesa d’educació. El secretari general del sindicat STEI Ensenyament públic, Cosme Orell, ha explicat que “aquesta mesura afecta de manera substancial a les condicions de feina dels docents i la conselleria ni tan sols ha informat d’aquesta qüestió en la mesa d’educació”. És per això que aquesta setmana l’STEI es queixarà davant el conseller d’Educació, Martí March. Unes queixes a les quals s’ha sumat també el sindicat ANPE. Aquestes noves mesures publicades al BOIB es podran aplicar sempre que hi hagi la distància de seguretat entre els alumnes.
Mesa educació
Això pel que fa a les novetats sobre la presencialitat a les aules, avui però també hi ha hagut mesa de l’educació. En la trobada s’ha aprovat prorrogar fins a la segona avaluació la borsa express de professors interins que cobreixen les baixes relacionades amb coronavirus i quarantenes als centres educatius. En la mesa d’avui també s’ha informat que aquests docents cobraran les vacances de Nadal.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins