El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
La companyia subministradora afirma que és a causa del mal temps
A Santa Eugènia, estan cansats dels talls de subministrament elèctric. Aquest dijous, en patiren mitja dotzena i aquest divendres capvespre, la situació s’ha repetit.
El malestar és tan gros, que l’ajuntament ha demanat formalment explicacions a l’empresa subministradora. S’ha requerit no només que es facin actuacions immediates per evitar els constants microtalls, sinó també un informe tècnic amb la situació actual del subministrament i una llista amb les incidències detectades.
De fet, el consistori continua amb una avaria a l’ascensor, resultat d’una de les panes del novembre passat. A un dels bars del poble, han contat a IB3 Notícies que, en les darreres hores, s’han incrementat al poble els talls elèctrics. No només suposen molèsties en les rutines, sinó també maldecaps.
Segons Endesa, els talls de subministrament es produeixen cada vegada que hi ha inclemències meteorològiques. Aquestes setmanes de vent i aigua han agreujat la situació encara més.
També assegura que el problema deriva del mateix sistema que s’autoprotegeix; és a dir, el subministrament s’atura davant la fregada d’una branca. Així s’eviten incendis. Asseguren que ja s’ha iniciat la campanya de poda d’arbres per evitar les panes.
Aquesta explicació no li basta al batle, que considera que s’hauria de modernitzar el sistema de subministrament i millorar-ne el manteniment.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
No és l'únic edifici afectat per desperfectes d'aquesta casta