Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Les necessitats més bàsiques són humanitàries, com garantir l'accés a medicaments o el funcionament del transport i la logística
Destrosses als voltants de Kíiv / EFE
14El Fons Mallorquí de Solidaritat destinarà 159.000 euros que té acumulats a projectes de primera necessitat a Ucraïna, unes iniciatives que l’entitat insular coordinarà amb el batle de Kíiv i president de l’Associació Ucraïnesa de Ciutats, Vitali Klickó.
La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, acompanyada per la presidenta del Fons Mallorquí de Solidaritat, Maria Antònia Mulet, s’ha reunit aquest divendres amb Klichkó amb l’objectiu de conèixer les necessitats dels municipis ucraïnesos.
Cladera ha assegurat que els ajuntaments de Mallorca oferiran “tot el suport i ajuda” possible als municipis ucraïnesos. Ha concretat que les necessitats més bàsiques passen per “la més humanitària”, referent a la necessitat de subministrar i garantir l’accés a medicaments, el funcionament del transport i la logística, els mitjans de comunicació i els suports informàtics.
Per part seva, els batles ucraïnesos també han assenyalat la necessitat de garantir l’assistència tècnica per avaluar els danys en infraestructures a causa de la guerra i, en un futur, han advocat per comptar amb l’ajuda necessària per poder reconstruir les ciutats del seu país. De fet, Cladera ha destacat una proposta formulada per un batle, centrada a ajudar els infants que pateixen bombardejos al país i posar en marxa programes per oferir-los un descans durant un temps, una acció similar a les realitzades per Mallorca amb “Vacances en pau” i amb el poble sahrauí.
Des dels Fons Mallorquí de Cooperació han incidit en la importància de reforçar les institucions municipals que es troben a les fronteres d’Ucraïna amb Eslovàquia i Polònia i que donen suport als ciutadans desplaçats per la guerra. L’entitat farà, també, un seguiment dels fons destinats a les iniciatives en aquestes zones, com el projecte de temps lliure amb infants desplaçats i un projecte de socialització per garantir la convivència.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia