Logo IB3N
X

Mallorca ja registra enguany una quinzena d’incendis a la llar

Els Bombers de Mallorca recorden parar especial atenció els mesos d'hivern per evitar els focs originats per aparells de calefacció

18/02/2026

Mallorca ja registra enguany una quinzena d’incendis a la llar

201

Només en el primer mes i mig d’aquest 2026, els Bombers de Mallorca han rebut una quinzena d’incidències per incendis domèstics, 4 dels quals amb conseqüències greus. Focs amb origen en aparells de calefacció, com brasers, estufes o xemeneies, davant dels quals hi ha un clar col·lectiu vulnerable: la gent gran, que, segons l’oficial cap del cos de bombers insular, “triguen més a adonar-se que s’ha originat un incendi i, a més, tenen mobilitat reduïda, més dificultats”.

No obstant això, les recomanacions per evitar aquests incendis són extensibles a tota la població, especialment durant la nit. D’acord amb les declaracions de Bonnín a IB3 Notícies, cal “desconnectar objectes elèctrics que siguin propers a llits, cortines, flassades, etc., i mantenir nets els objectes que emeten calefacció”. I avisar l’112 davant del mínim indici d’incendi per activar els protocols d’actuació.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella