Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
L'objectiu del pacte és implicar les entitats locals en la reducció de les emissions de CO2 de cara a l'any 2030
Els 53 municipis de Mallorca s’han adherit al Pacte de Batles i Batlesses pel Clima i l’Energia, una iniciativa europea que han subscrit més de 7.000 ajuntaments de 57 països d’arreu del món. L’objectiu del pacte és implicar les entitats locals en la reducció de les emissions de CO2 de cara a l’any 2030 a través de l’elaboració d’un Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible i el Clima (PAESC), que corr a càrrec de cada corporació municipal.
Entre els anys 2009 i 2011 es varen produir les primeres adhesions al Pacte per part d’ajuntaments de Mallorca, que enguany ja han segellat la totalitats dels municipis de l’illa. Amb la signatura de l’acord, els ajuntaments es comprometen a desenvolupar plans d’acció per invertir en energies renovables, millorar de l’eficiència energètica, punts de càrrega elèctrica i reparació de fuites d’aigua, amb l’objectiu de reduir les emissions de CO2 per l’any 2030.
El Consell de Mallorca, coordinador territorial del Pacte, ha invertit enguany un milió i mig d’euros per fomentar l’adhesió dels municipis de l’illa al pacte. La institució insular ja s’ha compromès a mantenir les ajudes per a l’any que ve.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora