Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Els arbres omplien d'arrels els soterranis i tapaven la llum a les cases
L’Ajuntament de Maó ha començat a retirar els arbres del carrer Camí des Castell, per donar resposta a les demandes dels vesins d’aquesta via. El consistori va prendre aquesta decisió el passat mes de novembre per posar fi als problemes que provoquen els arbres en aquest carrer.
Les copes dels ficus han crescut tant que no deixen entrar la llum natural a moltes cases, sobretot a l’hivern, alguns vesins no poden obrir les finestres de les seves cases a causa de les branques, i fins i tot alguns edificis tenen arrels dins els seus soterranis. A més a més, la presència d’aquests arbres provoca moltes molèsties, sobretot a l’estiu, quan el seu fruit embruta el carrer i les cases.
En concret, s’ha decidit retirar 1 de cada 2 arbres del carrer, de forma alterna, sobretot els que tinguin problemes estructurals, com els que tenen arrels que entren als soterranis. En aquells casos en què els soterranis puguin estar afectats per les arrels d’aquests arbres, les persones afectades ho poden notificar al consistori, de manera que el personal tècnic de l’Ajuntament ho pugui inspeccionar. A més, s’ha decidit podar tots els exemplars que s’hi deixin, per reduir les molèsties en espera de treure’ls més endavant.
El consistori afegeix que aquesta proposta no significarà disminuir la presència de vegetació a la ciutat, sinó que per cada arbre que desaparegui del Camí des Castell se’n plantaran dos a una altra zona de Maó. Es tornarà a convocar una reunió veïnal per decidir quins elements es posaran en el lloc dels arbres extrets.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar