Dos rescatistes pitiüsos es queden sense viatjar a Veneçuela per salvar-hi vides
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
Aquest insecte cada vegada és més agressiu i resistent
Una cinquantena de palmeres han mort a Maó a conseqüència del becut vermell, una plaga que afecta algunes espècies concretes d’aquests arbres ornamentals. L’ajuntament ha iniciat una campanya que preveu tallar totes les palmeres que no han sobreviscut a aquest escarabat volador. Es troben en diferents indrets del municipi com el parc des Freginal, la costa de ses Voltes, la plaça de l’Esplanada i el polígon industrial.
L’objectiu és impedir que les palmeres afectades contagiïn les que estan sanes i garantir la seguretat dels vianants. L’insecte buida els troncs per dins i hi ha risc de caiguda, sobretot en dies de vent fort.
Moltes palmeres encara sobreviuen gràcies als tractaments que se’ls aplica. Però el becut vermell es torna resistent a aquests productes i cada vegada moren més arbres.
El consistori calcula que entre el 50 i el 70% de les palmeres del municipi pateixen actualment els efectes d’aquesta plaga que va arribar a Menorca el 2013.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen
Teresa Comellas, de l'IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella, ha tret un 9,878 i ha rebut, en companyia d'altres 19 alumnes, un reconeixement per part del Govern